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Mostrando ítems 1-10 de 10
Validez y confiabilidad de tres escalas para evaluar conductas sociales en preescolares y escolares
Validity and reliability of three teachers’ ratings scales of socials be-haviors in preschoolers and scholars children
(2010-01)
Estudiamos la validez y confiabilidad de tres escalas para evaluar conductas sociales niños y niñas costarricenses de preescolar y primer grado (n=262). Una de las escalas evalúa el comportamiento prosocial (ECPRO), otra ...
If and only if people were logical! The effect of pragmatic enrichment on reasoning with abstract and realistic materials
(2022)
Human beings often fall prey to fallacious reasoning. One influential view holds that reasoners endorsing fallacies do not commit logical errors but rather that they endorse such fallacies on pragmatic grounds, i.e. by ...
Interacciones entre el entendimiento de la falsa-creencia y el desarrollo de la habilidad verbal: diferencias entre los sexos en edad preescolar
(2009)
En este artículo se analiza el desempeño de niños y niñas en
la resolución de tareas de falsa-creencia y se explora la posible
influencia del desarrollo de las habilidades verbales sobre las diferencias
de rendimiento ...
Mecanismos relacionados con los límites de la capacidad de mdt: valoración desde la hipótesis de decaimiento y de interferencia
(2022-07-28)
La memoria de trabajo es una capacidad cognitiva altamente asociada con el aprendizaje y el desarrollo cognitivo. Su desempeño se relaciona con la resolución de problemas, el desempeño lingüístico y académico, las actividades ...
The role of executive functions, social cognition and intelligence in predicting social adaptation of vulnerable populations
(2022)
This study sought to evaluate the roles of and interactions between cognitive processes that have been shown to exhibit impact from socioeconomic status (SES) and living conditions in predicting social adaptation (SA) in ...
El papel de la ansiedad matemática, la amenaza contextual matemática y su coherencia con un indicador situacional, en la resolución de problemas matemáticos intuitivos
(2022)
Se define la amenaza contextual matemática como la señalización explícita a una persona que una tarea que está por realizar tiene carácter matemático y que será perfilado en esa área según su desempeño. El propósito general ...
Neurocognitive factorial structure of executive functions: Evidence from neurotypicals and frontotemporal dementia
(2021-10-02)
The latent structure of executive functions (EFs) remains controversial. Confirmatory factorial analysis (CFA) has provided support for both multidimensional (assumes EFs to be functionally separable but related components) ...
Teoría de la mente en niños preescolares: diferencias entre sexos y capacidad de memoria de trabajo
Theory of mind in preschool children: sex differences and working memory capacity
Theory of mind refers to the ability to predict and explain the behaviour of others in terms of their internal mental states, and has been recognized as a fundamental aspect of the cognitive development during the preschool ...
Ejercicio aeróbico agudo y sus posibles efectos sobre la memoria de trabajo
(2023)
Varios estudios han reportado mejoras en la memoria de trabajo en diferentes momentos de recuperación post-ejercicio agudo; sin embargo, aún se desconocen los mecanismos que le subyacen. Por lo tanto, el objetivo de este ...
The impacts of social determinants of health and cardiometabolic factors on cognitive and functional aging in Colombian underserved populations
(2023)
Global initiatives call for further understanding of the impact of inequity on aging across underserved populations. Previous research in low- and middle-income countries (LMICs) presents limitations in assessing combined ...