Imágenes publicitarias y mercados inmobiliarios: propuesta para el estudio del urbanismo neoliberal
Loading...
Date
Authors
Montes Ruiz, Ana Paula
Durán Segura, Luis Armando
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
El texto presenta una propuesta para el estudio de las imágenes publicitarias producidas por los mercados inmobiliarios en el contexto del urbanismo neoliberal. El abordaje visibiliza conceptualmente la dimensión “sensible” de la ciudad y propone una metodología de seguimiento multisituado de las relaciones, prácticas y significados que convocan las imágenes en cuestión.
This essay presents a study proposal for real estate market advertising images in the context of neoliberal urbanism. The approach makes the “sensitive” dimension of the city conceptually visible and proposes a multisited methodology for following relationships, practices and meanings brought to the surface by these images.
This essay presents a study proposal for real estate market advertising images in the context of neoliberal urbanism. The approach makes the “sensitive” dimension of the city conceptually visible and proposes a multisited methodology for following relationships, practices and meanings brought to the surface by these images.
Description
Keywords
Neoliberalismo, Mercados inmobiliarios, Imagen, Publicidad, Neoliberalism, Real estate markets, Image, Publicity
Citation
http://www2.ual.es/urbs/index.php/urbs/article/view/montes_duran