Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 47
La Monetización del Selfie en las culturas participativas: Una aproximación transdisciplinaria a campañas publicitarias globales en el 2014
(2021-12)
This article discusses how advertising appropriates selfies into creative strategies. From a visual studies perspective, it highlights how today particular visual regimes, such as selfie culture, on one hand promote products ...
Pandemic populism and permanent campaigning: How Central American presidents build political legitimacy on Facebook
(2023)
This article examines how Carlos Alvarado and Nayib Bukele, presidents of Costa Rica and El Salvador, respectively, employed Facebook throughout 2020 to communicate about the COVID-19 pandemic. The study draws on content ...
El campo de la comunicación organizacional en América Latina: una revisión crítica de su producción intelectual académica
The Latin American field of organizational communication: a critical review of its academic production
O campo da comunicação organizacional na América Latina: uma revisão crítica de sua produção intelectual acadêmica
(2017-09)
Este artículo presenta un mapeo del campo de la comunicación organizacional en América Latina basado en una revisión crítica de la producción intelectual académica del periodo 2010-2014. Este estudio muestra las principales ...
How using various platforms shapes awareness of algorithms
(2022-05-17)
This paper examines how the use of multiple platforms is tied to awareness of algorithms. It builds on the premise that users interact with ecologies or environments of technologies rather than single platforms. The study ...
Inventing Twitter: An iterative approach to new media development
(2013)
This article analyzes the creation of Twitter by developing an iterative approach that accounts for feedback loops between developers and users, sequences of interaction between these actors over time, and the various ...
La responsabilidad social como estrategia de relaciones públicas
(2012)
El presente artículo tiene como objetivo presentar un enfoque descriptivo de los principales lineamientos metodológicos y conceptuales, desde una perspec-tiva teórica, para el establecimiento de Políticas de Responsabilidad ...
La promoción de la competencia. Pilar fundamental para el desarrollo de la cultura de consumo
(2010)
El artículo ofrece una reflexión sobre el impacto que tienen las políticas de competencia de los países, sobre la cultura de consumo, y de cómo esto incide de manera directa en la calidad de vida de las personas consumidoras.
Sistematización de esfuerzos de internacionalización en la Escuela de Ciencias de la Comunicación Colectiva, durante el período 2011-2014
Systematization of international efforts on the communication school, in the period 2011-2014
(2018-01)
El presente artículo tiene como objetivo presentar un resumen de los resultados obtenidos por la Escuela de Ciencias de la Comunicación Colectiva (ECCC) en materia de internacionalización, durante el período 2011-2014. ...
Las redes sociales: una nueva herramienta de difusión
Social networks: a new diffusion tool
(2012-06)
Las redes sociales han marcado un hito en materia de difusión masiva, debido a su alcance, características e impacto en la sociedad actual. Son utilizadas tanto por individuos como por empresas, dado que permiten lograr ...
Establishing the Internet in Costa Rica: Co-optation and the closure of technological controversies
(2011-12)
Research in science and technology studies has devoted significant attention to technological controversies and the mechanisms that actors employ to resolve them. This article contributes to this literature by developing ...