Show simple item record

dc.contributor.advisorZúñiga Coudin, Randolph
dc.creatorCubillo Montoya, Denis Alonso
dc.creatorMora Retana, María Fernanda
dc.date.accessioned2023-01-31T20:47:40Z
dc.date.available2023-01-31T20:47:40Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10669/88115
dc.description.abstractGlobalization has made job markets extremely competitive, and the revolution in information technology has made real-time communication between people in different parts of the world easy and accessible. In this context, English has reached the position of a lingua franca, and demand for specialized courses to train employees to carry out specific, job-related tasks in English, English for Specific Purposes (ESP), has increased. One important issue to consider is the fact that many workers who may be very valuable for their companies could be low-proficient in English and may struggle to reap the benefits of a demanding ESP course. The present study bears the objective of analyzing the perceived effects of teaching practices found in the literature on a group of beginner students to help them take advantage of an ESP course designed for Costa Rican municipal workers. This report includes the needs analysis carried out to pinpoint the needs, wants, and lacks of the population, the syllabus designed for the ESP course, the review of the literature consulted for the design of the course, the rationale behind the inclusion of some of those practices in said design, and a reflection about their effects on the beginner students.es_ES
dc.description.abstractLa globalización ha vuelto los mercados laborales extremadamente competitivos y la revolución en las tecnologías de la información ha hecho que la comunicación en tiempo real entre personas en diferentes partes del mundo sea fácil y accesible. En este contexto, el inglés se ha posicionado como una lingua franca y la demanda de cursos especializados para enseñar al personal cómo llevar a cabo tareas laborales específicas en inglés, Inglés con Fines Específicos (IFE), ha incrementado. Un punto importante para tomar en cuenta es el hecho de que algún número de importantes colaboradores podría tener un nivel de inglés bajo y encontrar dificultades para beneficiarse de un curso de IFE, que suele ser demandante. Este estudio tiene por objetivo analizar el efecto percibido de utilizar una serie de prácticas “EDUCATIVAS” encontradas en la literatura en un grupo de principiantes para ayudarles a aprovechar un curso de IFE diseñado para trabajadores municipales en Costa Rica. Este reporte incluye el análisis de necesidades llevado a cabo para ubicar las necesidades, preferencias y carencias de la población, el currículo diseñado para el curso, la revisión de la literatura consultada para dicho diseño, la justificación de la inclusión de algunas de esas prácticas en el diseño del curso y una reflexión acerca de los efectos que estas prácticas tuvieron en la población.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/*
dc.sourceUniversidad de Costa Rica, San José, Costa Ricaes_ES
dc.subjectESPes_ES
dc.subjectTBLTes_ES
dc.subjectbeginnerses_ES
dc.subjectteaching practiceses_ES
dc.subjectneeds analysises_ES
dc.subjectENSEÑANZA DE IDIOMASes_ES
dc.subjectESPAÑOLes_ES
dc.titleTeaching ESP to Beginner Students: An Analysis of Teaching Practices Suggested in the Literature and Their Perceived Effect on Learninges_ES
dc.typetesis de maestríaes_ES
dc.description.procedenceUCR::Vicerrectoría de Investigación::Sistema de Estudios de Posgrado::Artes y Letras::Maestría Profesional en Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjeraes_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial 4.0 Internacional