Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorSolís Hernández, Mayra
dc.creatorChinambu, Mauli
dc.creatorTenorio Solís, Diego Josué
dc.creatorWhitaker Hernández, Jessica
dc.date.accessioned2022-04-18T15:37:19Z
dc.date.available2022-04-18T15:37:19Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10669/86437
dc.description.abstractThis research paper analyzes the extent to which teaching vocabulary and speaking skills to a group of students of Microbiology from the University of Costa Rica can be effective at improving language skills. Therefore, both quantitative and qualitative method approaches were used to examine the data and the level of language competency the students required in order to become proficient in the language. The participants enrolled in an ESP course that covered real-life pre-tasks and main tasks to develop reading and speaking abilities. Additionally, after administering the pretest and post-test, results revealed that teaching the English for Microbiologists course had an impact on the participants’ language competency. The researchers discussed the outstanding results that were included in the findings of this paper to suggest the effectiveness of integrating tasks that were significant to accomplish the expected results. In conclusion, teaching vocabulary and speaking skills to microbiologists can improve the students’ proficiency in the English language. Learners need to enhance these skills as their academic and professional field demands a high level of comprehension and ability to interact with the plethora of English scientific articles.es_ES
dc.description.abstractEste trabajo de investigación analiza en qué medida la enseñanza de vocabulario y habilidades orales puede ser eficaz para mejorar las habilidades lingüísticas de un grupo estudiantes de Microbiología de la Universidad de Costa Rica. Por lo tanto, se utilizaron los métodos cuantitativos como cualitativos para examinar datos y el nivel de competencia lingüística que los estudiantes requerían para dominar el idioma. Los participantes se inscribieron en un curso de IFE que cubría tareas de la vida real y para desarrollar habilidades de lectura y expresión oral. Además, después de administrar la prueba previa y la prueba posterior, los resultados revelaron que el curso de inglés para microbiólogos tuvo un impacto en la competencia lingüística de los participantes. Los investigadores discutieron los resultados sobresalientes que se incluyeron en este documento para demostrar la efectividad de la integración de tareas que fueron significativas para lograr los resultados esperados. En conclusión, enseñar vocabulario y habilidades para hablar a microbiólogos puede mejorar el dominio del idioma inglés de los estudiantes. Los estudiantes deben mejorar estas habilidades ya que su campo académico y profesional exige un alto nivel de comprensión y capacidad para interactuar con una gran cantidad de artículos científicos en inglés.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.sourceSan José, Costa Rica: Universidad de Costa Ricaes_ES
dc.subjectEnglish for Specific Purposes (ESP)es_ES
dc.subjectMICROBIOLOGYes_ES
dc.subjectPretest and post-testes_ES
dc.subjectSpeaking skillses_ES
dc.subjectVocabulary acquisitiones_ES
dc.subjectInglés con Fines Específicos (IFE)es_ES
dc.subjectMICROBIOLOGÍAes_ES
dc.subjectPrueba previa y prueba posteriores_ES
dc.subjectHabilidades del hablaes_ES
dc.subjectAdquisición de vocabularioes_ES
dc.subjectENSEÑANZA DE IDIOMAS - INGLÉSes_ES
dc.subjectENSEÑANZA SUPERIOR - CALIDAD DE LA EDUCACIÓNes_ES
dc.titleEvaluating the effectiveness of a course taught to microbiology students: Usefulness of vocabulary, speaking activities, and materialses_ES
dc.typetesis de maestríaes_ES
dc.description.procedenceUCR::Vicerrectoría de Investigación::Sistema de Estudios de Posgrado::Artes y Letras::Maestría Profesional en Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjeraes_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem