Universidad de Costa Rica
  • Sobre Kérwá
  • Acceso Abierto
  • Cómo Depositar
  • Políticas
  • Contacto
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   Kérwá Home
  • Publicaciones periódicas de la Universidad de Costa Rica
  • Revista de Lenguas Modernas
  • View Item
  •   Kérwá Home
  • Publicaciones periódicas de la Universidad de Costa Rica
  • Revista de Lenguas Modernas
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Action Research: Fostering Students’ Oral Production in the EFL Class

artículo científico
Thumbnail
Author
Bula Villalobos, Olmedo
Metadata
Show full item record
URI
https://hdl.handle.net/10669/23891
http://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/22357
10.15517/rlm.v0i23.22357
Speaking is a remarkable feature of human beings. People speak on a daily basis in order to communicate and exchange meaningful information. Therefore, the development of such ability in L2 students becomes very important. This study reflects upon the experience of using three speaking activities: 1- a role-play, 2- an interview and 3- speaking workstations to foster students’ oral production in the EFL class (English as a Foreign Language). Ad- ditionally, the methodology and the action plan are addressed. Facilitated by action research, this study reports on the use and subtleties of these speaking activities. The effectiveness and implementation of these activities are also discussed in this paper. The relevance of these activities to the teaching of speaking constitutes one of the main findings of this paper. Finally, this research project was especially useful as it heightened awareness of the re- searcher’s teaching beliefs. 
 
El habla es una característica notable de los seres humanos. La gente habla a diario con el fin de comunicarse e intercambiar información significativa. Por lo tanto, el desarrollo de tal habilidad en los estudiantes que están aprendiendo una segunda lengua es muy importante. Este estudio reflexiona sobre la experiencia de usar tres actividades para hablar: 1- un juego de roles, 2- una entrevista y 3- estaciones de trabajo del habla para fomentar la pro- ducción oral de los estudiantes en una clase de ILE (Inglés como Lengua Ex- tranjera). Adicionalmente, la metodología y el plan de acción son abordados. Con base en la investigación acción, este estudio informa sobre el uso y las sutilezas de estas actividades para hablar. La efectividad e implementación de estas actividades son también discutidas en este documento. Uno de los principales hallazgos de la investigación lo constituye la relevancia de estas actividades cuando se enseña la habilidad de hablar. Finalmente, este proyecto de investigación fue especialmente útil ya que acentúa la conciencia de las convicciones de enseñanza del investigador. 
 
Collections
  • Revista de Lenguas Modernas [439]

  • Repositorios universitarios

  • Repositorio del SIBDI-UCR
  • Biblioteca Digital del CIICLA
  • Repositorio Documental Rafael Obregón Loría (CIHAC)
  • Biblioteca Digital Carlos Melendez (CIHAC)
  • Repositorio de Fotografías
  • Colección de videos de UPA-VAS
  • Sitios recomendados

  • Buscador regional de LA Referencia
  • Buscador del Open ROAR
  • Scientific Electronic Library Online (SciELO)
  • Directory of Open Access Journals (DOAJ)
  • Redalyc
  • Redes sociales

  • facebook.com/repositoriokerwa
  • @Ciencia_UCR
  • Sobre Kérwá
  • Acceso Abierto
  • Cómo depositar
  • Políticas
Contact Us | Send Feedback
Repositorio Institucional de la Universidad de Costa Rica. Algunos derechos reservados. Este repositorio funciona con DSpace.
 

 

Browse

All of KérwáCommunities & CollectionsTitlesAuthorsSubjectsProcedenceTypeThis CollectionTitlesAuthorsSubjectsProcedenceType

My Account

LoginRegister

  • Repositorios universitarios

  • Repositorio del SIBDI-UCR
  • Biblioteca Digital del CIICLA
  • Repositorio Documental Rafael Obregón Loría (CIHAC)
  • Biblioteca Digital Carlos Melendez (CIHAC)
  • Repositorio de Fotografías
  • Colección de videos de UPA-VAS
  • Sitios recomendados

  • Buscador regional de LA Referencia
  • Buscador del Open ROAR
  • Scientific Electronic Library Online (SciELO)
  • Directory of Open Access Journals (DOAJ)
  • Redalyc
  • Redes sociales

  • facebook.com/repositoriokerwa
  • @Ciencia_UCR
  • Sobre Kérwá
  • Acceso Abierto
  • Cómo depositar
  • Políticas
Contact Us | Send Feedback
Repositorio Institucional de la Universidad de Costa Rica. Algunos derechos reservados. Este repositorio funciona con DSpace.