Show simple item record

dc.creatorCarvajal Araya, María Isabel
dc.date2008-12-01
dc.date.accessioned2016-05-02T22:00:40Z
dc.date.available2016-05-02T22:00:40Z
dc.identifierhttp://revistas.ucr.ac.cr/index.php/herencia/article/view/3533
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10669/20106
dc.descriptionEn la actualidad se discute acerca de los lineamientos por seguir en temas de educación y cultura en Costa Rica. De forma similar, el tema generaba gran preocupación en los filósofos y educadores de la primera mitad del siglo XX. En este artículo se pretende realizar un acercamiento al pensamiento de Roberto Brenes Mesén y su visión de la cultura y la educación.es-ES
dc.descriptionNowadays, people argue about what parameters to follow on subjects like education and culture in Costa Rica. In the same way, this topic produced a great problem in philosophers and teachers in the first half of the twentieth century. This article pretends to approach Roberto Brenes Mesén’s way of thinking as well as his vision of culture and education.en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Costa Ricaes-ES
dc.relationHerencia
dc.rightsCopyright (c) 2014 Herenciaes-ES
dc.sourceHerencia; Vol. 22, Núm. 2es-ES
dc.sourceHerencia; Vol. 22, Núm. 2pt-PT
dc.source1659-0066
dc.subjectround cultureen
dc.subjecteducationen
dc.subjecthumanismen
dc.titleRoberto Brenes Mesén: su visión de la cultura y educación en la Costa Rica de principios del siglo XXes-ES
dc.typeartículo original


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record