La enseñanza de las matemáticas con un énfasis histórico
Loading...
Files
Date
Authors
Várilly Boyle, Joseph C.
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Se reconsidera el problema de cuánto y cómo integrar la historia de la
matemática en el currículo de pregrado universitario en matemáticas.
Se pasa revista a varias alternativas y se propone una en particular:
el diseño y el uso de textos con un enfoque y un énfasis históricos.
Se esboza una experiencia docente basada en este método.
We reconsider the problem of when and how to integrate the history of mathematics into the undergraduate mathematics curriculum. A number of alternatives are reviewed, and one in particular is proposed: the design and use of textbooks with an historical setting and emphasis. We outline a classroom experience based on this method.
We reconsider the problem of when and how to integrate the history of mathematics into the undergraduate mathematics curriculum. A number of alternatives are reviewed, and one in particular is proposed: the design and use of textbooks with an historical setting and emphasis. We outline a classroom experience based on this method.
Description
El documento adjunto es una versión preprint del artículo publicado.
Keywords
Historia de la matemática, MATEMÁTICAS