School gardens and biofertilization as a strategy towards climate change mitigation and adaptation in Costa Rica
artículo original
Ver/
Fecha
2021-04-16Autor
Rojas Alvarado, Carlos Alonso
Rojas Camacho, Pedro
Nakajima, Shiori
Doss, Robin G.
Rodríguez Mora, Karina María
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
School gardens are important for the conceptual integration of topics such as
climate change. Using a biofertilization experiment in a school garden, we evaluated four
experimental treatments and the student knowledge to some sustainable practices. Solid biofertilization
was more effective than liquid treatments. The effect of the garden establishment
was positive on the knowledge demonstrated by students. Similar activities are recommended
in the context of primary education in Costa Rica. Las huertas son espacios importantes para la integración conceptual del cambio
climático en la educación. Con base en un experimento de biofertilización en una huerta
escolar se evaluaron cuatro tratamientos experimentales y el efecto de la huerta sobre conocimientos de estudiantes a prácticas de sostenibilidad. La fertilización sólida fue más efectiva
que los tratamientos líquidos. El efecto de la huerta sobre el conocimiento de los niños fue
positivo. Actividades similares son recomendadas.
External link to the item
10.15517/ISUCR.V22I45.42510Colecciones
- Ingeniería agrícola [82]
- InterSedes [274]