Show simple item record

La producción escrita de textos argumentativos en la educación superior

dc.creatorAraya Ramírez, Jessica
dc.creatorRoig Zamora, José
dc.date2014-06-22
dc.date.accessioned2016-05-03T14:51:44Z
dc.date.available2016-05-03T14:51:44Z
dc.identifierhttp://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/14971
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10669/23798
dc.descriptionThe following paper shows the results of a study performed to a group of fifteen Industrial Engineering students, related to their Argumentative Text production skills in engineering related topics. In this research, thirty Argumentative Texts were analyzed according to their superstructure level, allowing the researchers to find the strategies and forms that the students tend to implement in order to structure this kind of texts. During the analysis of the essays considered as drafts, only one showed the correct and expected coherence of ideas related to the text’s superstructure, in this case: the correct topic’s structure, the essay’s main part and its final conclusions. Later on, the same students received training in the Argumentative Text basics, and were asked to restate their texts, where nine students could design their text according to the pertinent and expected elements. en-US
dc.descriptionEl presente artículo presenta los principales resultados de un estudio realizado con un grupo de quince estudiantes de la Carrera de Ingeniería Industrial, en relación con la producción de textos argumentativos sobre temáticas específicas en el campo de la ingeniería. En la investigación se analizaron treinta textos argumentativos en relación con el nivel de superestructura; en este caso se identificaron las estrategias y las formas usadas por el estudiantado para estructurar este tipo de textos. Se halló que en el análisis de los quince textos considerados como borrador, sólo uno presentó coherencia de ideas en relación con el nivel de superestructura del texto, es decir la estructuración de un tema, desarrollo y conclusión; posteriormente y de acuerdo con el modelo de enseñanza explícita suministrado a los y las estudiantes para la reelaboración del texto, nueve lograron diseñar su texto de acuerdo con los elementos pertinentes a dicho nivel. es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherEscuela de Lenguas Modernas, Universidad de Costa Ricaes-ES
dc.relationRevista de Lenguas Modernas; Núm. 20
dc.rightsCopyright (c) 2014 Revista de Lenguas Modernases-ES
dc.sourceRevista de Lenguas Modernas; Núm. 20 (2014)es-ES
dc.sourceRevista de Lenguas Modernas; Núm. 20 (2014)en-US
dc.source16591933
dc.subjectargumenten-US
dc.subjecttextsen-US
dc.subjectlearningen-US
dc.subjectengineeringen-US
dc.subjectargumentaciónes-ES
dc.subjecttextoses-ES
dc.subjectaprendizajees-ES
dc.subjectingenieríaes-ES
dc.titleLa producción escrita de textos argumentativos en la educación superioren-US
dc.titleLa producción escrita de textos argumentativos en la educación superiores-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record