Show simple item record

EFL/ESL Freshman Students at UNA: The Case of the Millennials

dc.creatorChaves Carballo, Olga
dc.creatorCordero Badilla, Damaris
dc.date2014-12-04
dc.date.accessioned2016-05-03T14:51:40Z
dc.date.available2016-05-03T14:51:40Z
dc.identifierhttp://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/17416
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10669/23769
dc.descriptionHigher education institutions in the modern world require meeting the needs of Millennials. These students show various learning preferences and a high degree of motivation in the process of developing their knowledge and skills with technology tools. The main objective of this study is to analyze if freshman students in three English majors ath the National University (Heredia) present the characteristics of Millennials. Data were collected through a questionnaire designed by the researchers, and the results propose a series of teaching and learning strategies to help English teachers to meet the needs of these students. en-US
dc.descriptionLas instituciones de educación superior en el mundo moderno necesitan satisfacer las necesidades de los “Millennials” (Generación Y). Estos estudiantes muestran diversas preferencias de aprendizaje y una gran motivación en el proceso de desarrollo de conocimientos y habilidades con herramientas tecnológicas. El objetivo principal de este estudio es analizar si los estudiantes de primer año de tres carreras de Inglés en la Universidad Nacional (Heredia) presentan las características de los Millennials. Se recolectaron los datos a través de un cuestionario diseñado por las investigadoras, y los resultados proponen una serie de estrategias de enseñanza y aprendizaje que ayuden a los profesores de inglés a cubrir las necesidades estos estudiantes. es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languageeng
dc.publisherEscuela de Lenguas Modernas, Universidad de Costa Ricaes-ES
dc.relationRevista de Lenguas Modernas; Núm. 21
dc.rightsCopyright (c) 2014 Revista de Lenguas Modernases-ES
dc.sourceRevista de Lenguas Modernas; Núm. 21 (2014)es-ES
dc.sourceRevista de Lenguas Modernas; Núm. 21 (2014)en-US
dc.source16591933
dc.subjectMillennialsen-US
dc.subjecttechnological abilitiesen-US
dc.subjectinnovative teaching and learning activitiesen-US
dc.subjectfreshman studentsen-US
dc.subject“Millennials”es-ES
dc.subjecthabilidades tecnológicases-ES
dc.subjectactividades de enseñanza y aprendizaje innovadorases-ES
dc.subjectestudiantes de primer año de universidades-ES
dc.titleEFL/ESL Freshman Students at UNA: The Case of the Millennialsen-US
dc.titleEFL/ESL Freshman Students at UNA: The Case of the Millennialses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record