Show simple item record

Social Factors Involved in Second Language Learning: A Case Study from the Pacific Campus, Universidad de Costa Rica

dc.creatorLópez Montero, Rosberly
dc.creatorQuesada Chaves, María José
dc.creatorSalas Alvarado, Jonnathan
dc.date2014-06-25
dc.date.accessioned2016-05-03T14:51:25Z
dc.date.available2016-05-03T14:51:25Z
dc.identifierhttp://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/15077
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10669/23756
dc.descriptionThis article presents the results obtained from an investigation carried out with students enrolled in the English Teaching Major from the Pacific Campus of the University of Costa Rica. The investigation is based on a case study supported by the qualitative paradigm. The main objective is to explore different social conditions that influence the effective learning of a second language. The analysis and interpretation of the data was done according to the strengths and limitations found. Through this study, factors such as motivation, cultural background and economic status have proven to be crucial in the language acquisition process of these students. en-US
dc.descriptionEste artículo presenta los resultados de una investigación con estudiantes de la carrera de Enseñanza del Inglés de la Sede del Pacífico de la Universidad de Costa Rica, basada en un estudio de casos y apoyada en el paradigma cualitativo. El objetivo principal es explorar diferentes condiciones sociales que influyen en el aprendizaje efectivo de un segundo idioma. El análisis e interpretación de datos se realizaron de acuerdo con las fortalezas y limitaciones halladas. Con base en este estudio se ha demostrado que factores como la motivación y el contexto cultural y económico son cruciales en el proceso de adquisición de la lengua de estos estudiantes. es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languageeng
dc.publisherEscuela de Lenguas Modernas, Universidad de Costa Ricaes-ES
dc.relationRevista de Lenguas Modernas; Núm. 20
dc.rightsCopyright (c) 2014 Revista de Lenguas Modernases-ES
dc.sourceRevista de Lenguas Modernas; Núm. 20 (2014)es-ES
dc.sourceRevista de Lenguas Modernas; Núm. 20 (2014)en-US
dc.source16591933
dc.subjectlanguage learningen-US
dc.subjectEnglishen-US
dc.subjectsocial factorsen-US
dc.subjectbilingualismen-US
dc.subjectPuntarenasen-US
dc.subjectaprendizaje de lenguases-ES
dc.subjectingléses-ES
dc.subjectfactores socialeses-ES
dc.subjectbilingüismoes-ES
dc.subjectPuntarenases-ES
dc.titleSocial Factors Involved in Second Language Learning: A Case Study from the Pacific Campus, Universidad de Costa Ricaen-US
dc.titleSocial Factors Involved in Second Language Learning: A Case Study from the Pacific Campus, Universidad de Costa Ricaes-ES
dc.typeartículo original


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record