Show simple item record

dc.creatorCabezas Pizarro, Hannia
dc.date2012-01-01
dc.date.accessioned2016-05-03T14:34:28Z
dc.date.available2016-05-03T14:34:28Z
dc.identifierhttp://revistas.ucr.ac.cr/index.php/educacion/article/view/2248
dc.identifier10.15517/revedu.v29i2.2248
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10669/23384
dc.descriptionThis article discusses a study of the body system of five autistic children. It incorporates the recognition of body parts nose, eyes, and head as well as behavioral repertoires such as the “ego”. The Behavioral Therapy was applied, in systematic sessions, as a way to reach the percentage of expected response. The data obtained during these sessions is presented in graphs. In order to see the process and the advance in each of the children, the researcher used the “unique subject and changing criteria methodology” in which the investigator changes the criteria successively to reach the consequence wanted. This is usually done in gradual steps from the base line to the desired final level (Hall,1973: 23).en-US
dc.descriptionEn esta investigación se trabaja el esquema corporal en cinco niños con autismo. Dentro de los principales repertorios conductuales se incorpora el reconocimiento del “yo”, de la nariz, boca, ojos, y cabeza. Se llevan a cabo sesiones sistemáticas, en las que se aplica la terapia conductual como un medio para alcanzar los porcentajes de respuesta deseados. Los datos obtenidos durante las sesiones se representan a través de cuadros y gráficos, lo que permite visualizar los avances de cada niño. Se utiliza el diseño de sujeto único y criterio cambiante, en donde “el experimentador cambia sucesivamente el criterio para la obtención de la consecuencia, usualmente en pasos graduados desde la línea base hasta el nivel terminal deseado.” (Hall, 1973) p. 23.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherFacutad de Educación, Universidad de Costa Ricaes-ES
dc.rightsCopyright (c) 2014 Revista Educaciónes-ES
dc.sourceRevista Educación; Vol. 29, Núm. 2 (2005): Revista Educación; 207-215es-ES
dc.sourceRevista Educación - Journal of Education; Vol. 29, Núm. 2 (2005): Revista Educación; 207-215en-US
dc.sourceRevista de Educación; Vol. 29, Núm. 2 (2005): Revista Educación; 207-215pt-PT
dc.source2215-2644
dc.source0379-7082
dc.subjecteducationen-US
dc.subjectbody systemen-US
dc.subjectbehavioral therapyen-US
dc.subjectautismen-US
dc.subjecteducaciónes-ES
dc.subjectesquema corporales-ES
dc.subjectterapia cognitivo conductuales-ES
dc.subjectautismoes-ES
dc.titleEsquema corporal: una conducta básica para el aprendizaje del niño con autismoes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record