Show simple item record

El trabajo con cuerdas en los niños.

dc.creatorMeneses Montero, Maureen
dc.creatorChacón Araya, Yamileth
dc.date2011-10-01
dc.date.accessioned2016-05-03T14:34:27Z
dc.date.available2016-05-03T14:34:27Z
dc.identifierhttp://revistas.ucr.ac.cr/index.php/educacion/article/view/2831
dc.identifier10.15517/revedu.v28i1.2831
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10669/23378
dc.descriptionToday's children are exposed to different environmental situations that mayendanger their health and lead to manifesthabits with trends toward inactivity. The key at this stage of life is to improve their fundamental movement skills, promoting proper physical condition from an early age. Itbecomes necessary then, to support programs that involve improving physical fitness and motormainly coordination factors, cardiorespiratory endurance, strength and flexibility.These components must be strengthened in order to meet different needs, in accordance with the objectives and varied activities that take greater importance when performing afun and with an appropriate methodology, such as jump rope, wherebytends to increase the readiness of children to practice these traditional activities, essential for the next stages of development.The main purpose of this paper is to proposeThe practical importance of the rope jumpingand stimulate their learning, taking into account technical, organizational and methodology, to promote the improvement of the physical condition of the nor-dren through the proposed activitiesen-US
dc.descriptionEn la actualidad los niños se ven expuestos a diferentes situaciones ambientales que puedenponer en peligro su salud y conducirlos a manifestarhábitos con tendencias hacia el sedentarismo. Lo fundamental en esta etapa de la vida es mejorar sus destrezas básicas de movimiento, promoviendo una adecuada condición física desde edades tempranas. Sehace necesario entonces, apoyar programas que impliquen el mejoramiento de la aptitud física y motriz,principalmente los factores de coordinación, la resistencia cardiorrespiratoria, la fuerza y la flexibilidad.Estos componentes se deben fortalecer con el fin de satisfacer diferentes necesidades, de acuerdo con los objetivos planteados y con actividades variadas, que toman mayor importancia cuando se realizan de unaforma divertida y con una metodología apropiada, como es el caso del salto de la cuerda, mediante la cualse tiende a incrementar la disposición de los niños hacia la práctica de estas actividades tradicionales, fundamentales para las siguientes etapas de desarrollo.El propósito principal del presente trabajo es plantearla importancia de la práctica del salto con la cuerday estimular su enseñanza, tomando en cuenta aspectos técnicos, de organización y metodología, para promover el mejoramiento de la condición física de los ni-ños por medio de las actividades propuestas.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherFacutad de Educación, Universidad de Costa Ricaes-ES
dc.rightsCopyright (c) 2014 Revista Educaciónes-ES
dc.sourceRevista Educación; Vol. 28, Núm. 1 (2004): Revista Educación; 87-97es-ES
dc.sourceRevista Educación - Journal of Education; Vol. 28, Núm. 1 (2004): Revista Educación; 87-97en-US
dc.sourceRevista de Educación; Vol. 28, Núm. 1 (2004): Revista Educación; 87-97pt-PT
dc.source2215-2644
dc.source0379-7082
dc.subjectPhysical Educationen-US
dc.subjectMethodology Teachingen-US
dc.subjectStringsen-US
dc.subjecteducación físicaes-ES
dc.subjectmetodología de la enseñanzaes-ES
dc.subjectcuerdases-ES
dc.titleWorking with strings in children.en-US
dc.titleEl trabajo con cuerdas en los niños.es-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record