Show simple item record

El reto educativo universitario

dc.creatorSolano Zuñiga, Iván
dc.date2012-11-18
dc.date.accessioned2016-05-03T14:32:59Z
dc.date.available2016-05-03T14:32:59Z
dc.identifierhttp://revistas.ucr.ac.cr/index.php/educacion/article/view/2892
dc.identifier10.15517/revedu.v26i1.2892
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10669/23118
dc.descriptionThe students are in college to specialize and learn to be individuals.This way for people to last a lifetime,looking for a perfection that we can not reach,but sought in an effort to be better every day. For this, we must commit ourselves and with others, in which the teacher commitmentis on our side.We need a set of principles and values ​​that govern our daily existence, that constitute ourways.In college we face a different kind of education the school. We need to becomeowners of the subject, and "squeeze" the teacher, whichmust lead by example for us to joinlearn the cause. We must realize thatWe can not achieve our goal being mediocre students.It requires that we "all" of us accepting strengths and weaknesses, always seekingbecome the "ideal person".In education must look each time with acritical eye. We should not think of graduate and become working machines, try to be people, education and drive of the university gives usthe possibility of achieving something that not many achieve.en-US
dc.descriptionLos estudiantes estamos en la universidad para especializarnos y aprender a ser personas.Este camino para ser personas perdura toda la vida,buscando una perfección  que no podemos alcanzar,pero buscada con el afán de ser mejores cada día. Para esto, debemos comprometernos con nosotros mismos y con los demás; en este compromiso el educadorestá nuestro lado.Necesitamos una serie de principios y valores que rijan nuestro diario acontecer; que conformen nuestramanera de ser.En la universidad debemos enfrentar un tipo de educación diferente a la del colegio. Necesitamos hacernosdueños de la materia, y “exprimir” al profesor; el quedebe predicar con el ejemplo para que nos unamos ala causa de aprender. Debemos darnos cuenta de queno podemos alcanzar nuestro objetivo siendo estudiantes mediocres.Se requiere que pongamos el “todo” de nosotros; aceptando habilidades y debilidades, buscando siemprellegar a ser la “persona ideal”.En la educación hay que mirar cada momento con unojo crítico. No debemos pensar en graduarnos y convertirnos en máquinas de trabajo; tratemos de ser personas; la educación y el empuje de la universidad nos danla posibilidad de lograr algo que no muchos alcanzan.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherFacutad de Educación, Universidad de Costa Ricaes-ES
dc.rightsCopyright (c) 2014 Revista Educaciónes-ES
dc.sourceRevista Educación; Vol. 26, Núm. 1 (2002): Revista Educación; 201-206es-ES
dc.sourceRevista Educación - Journal of Education; Vol. 26, Núm. 1 (2002): Revista Educación; 201-206en-US
dc.sourceRevista de Educación; Vol. 26, Núm. 1 (2002): Revista Educación; 201-206pt-PT
dc.source2215-2644
dc.source0379-7082
dc.subjectstudentsen-US
dc.subjectuniversityen-US
dc.subjecteducationen-US
dc.subjectestudianteses-ES
dc.subjectuniversidades-ES
dc.subjecteducaciónes-ES
dc.titleEducation university challengeen-US
dc.titleEl reto educativo universitarioes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record