Show simple item record

Percepciones sobre la formación docente y su posible articulación con la enseñanza de la Matemática: un estudio de casos

dc.creatorMoreira Mora, Tania Elena
dc.date2011-08-01
dc.date.accessioned2016-05-03T14:32:37Z
dc.date.available2016-05-03T14:32:37Z
dc.identifierhttp://revistas.ucr.ac.cr/index.php/educacion/article/view/2931
dc.identifier10.15517/revedu.v25i1.2931
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10669/23018
dc.descriptionThis article reports preliminary findings from a study of the perceptions of secondary school teachers, about their training in the field of mathematics and its possible link with the joint methodological and the attitude of the students towards the subject in the Huetar educational Atlantic regionduring the year 1996.We conducted a case study with the five teacherswho completed their training in the Regular Plan of the University of Costa Rica, at the regional headquarters of Limon. This plan was initiated in 1992 with a duration of three years and was awarded the degree of faculty.en-US
dc.descriptionEn este artículo se reportan los hallazgos preliminares de un estudio de las percepciones de los profesores de secundaria, acerca de su formación en el campo de la Matemática y su posible enlace con la articulación metodológica y con la actitud de los estudiantes hacia esta materia en la región educativa Huetar Atlánticadurante el año de 1996.Se realizó un estudio de casos con los cinco profesoresque concluyeron su formación profesional en el Plan Regular de la Universidad de Costa Rica, en la sede regional de Limón. Este plan se inició en 1992 con una duración de tres años y se otorgó el grado de profesorado.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherFacutad de Educación, Universidad de Costa Ricaes-ES
dc.rightsCopyright (c) 2014 Revista Educaciónes-ES
dc.sourceRevista Educación; Vol. 25, Núm. 1 (2001): Revista Educación; 53-66es-ES
dc.sourceRevista Educación - Journal of Education; Vol. 25, Núm. 1 (2001): Revista Educación; 53-66en-US
dc.sourceRevista de Educación; Vol. 25, Núm. 1 (2001): Revista Educación; 53-66pt-PT
dc.source2215-2644
dc.source0379-7082
dc.subjectmathematicsen-US
dc.subjectsecondary teachersen-US
dc.subjectmatemáticaes-ES
dc.subjectprofesores de secundariaes-ES
dc.titlePerceptions of teacher training and possible links with the teaching of mathematics: a case study .en-US
dc.titlePercepciones sobre la formación docente y su posible articulación con la enseñanza de la Matemática: un estudio de casoses-ES
dc.typeartículo original


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record