Show simple item record

dc.creatorJiménez Castro, Luis Manuel
dc.date2008-06-30
dc.date.accessioned2016-05-03T14:32:12Z
dc.date.available2016-05-03T14:32:12Z
dc.identifierhttp://revistas.ucr.ac.cr/index.php/educacion/article/view/524
dc.identifier10.15517/revedu.v32i1.524
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10669/22853
dc.descriptionA curricular approach structures, visualizes, and organizes the educational process. However in spite of their importance, the Costa Rican educational system does not identify some clear characteristics of a curricular approach, by means of which the educator can locate the student type they should form. This article pretends to systematize and to contribute by means of a bibliographical review of a curricular approach centered in the person, an alternative that allows the formation of people in an integral way, promoting criticism, searching solutions to communal problems, and in general, the advance of the society through the common wellbeing.en-US
dc.descriptionUn enfoque curricular estructura, visualiza y organiza el proceso educativo. Sin embargo, a pesar de su importancia, el sistema educativo costarricense no identifica unas características prácticas claras de un enfoque curricular, por medio del cual el educador pueda ubicar el tipo de estudiante que debe formar. Se desea sistematizar y aportar por medio de una revisión bibliográfica, del enfoque curricular centrado en la persona, una alternativa que favorezca la formación de las personas de manera integral, que promueva la crítica, la búsqueda de soluciones a problemas comunales y en general al avance de la sociedad a través del bien común.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherFacutad de Educación, Universidad de Costa Ricaes-ES
dc.rightsCopyright (c) 2014 Revista Educaciónes-ES
dc.sourceRevista Educación; Vol. 32, Núm. 1 (2008): Revista Educación; 15-24es-ES
dc.sourceRevista Educación - Journal of Education; Vol. 32, Núm. 1 (2008): Revista Educación; 15-24en-US
dc.sourceRevista de Educación; Vol. 32, Núm. 1 (2008): Revista Educación; 15-24pt-PT
dc.source2215-2644
dc.source0379-7082
dc.titleEnfoque curricular centrado en la personaes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.coverageSan José, Costa Ricaen-US
dc.coverageSan José, Costa Ricaes-ES


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record