Show simple item record

dc.creatorMonge Alvarado, María de los Ángeles
dc.creatorMeneses Montero, Maureen
dc.date2011-12-01
dc.date.accessioned2016-05-03T14:31:55Z
dc.date.available2016-05-03T14:31:55Z
dc.identifierhttp://revistas.ucr.ac.cr/index.php/educacion/article/view/2025
dc.identifier10.15517/revedu.v29i1.2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10669/22780
dc.descriptionWhen teachers initiate playful activities with their students, they always seek to extend the game to an integral education, where human values have great relevancy. The value of cooperation is one of them and, across activities with materials like the parachute, the value is easily understood by the pupils. It is necessary to remember that Vygotski (1979) refers to the transcendence of the game as both a central factor of learning and a generator of social adjustment in the development that child undergoes in collective and social activities. Cooperative games are proposed to diminish the manifestations of aggressiveness in games that promote attitudes of sensibility, cooperation, communication and solidarity (Perez, 1998). Children play with others and not against others; they play to overcome challenges or obstacles and not to overcome others. Parachute activities are annexed which can be implemented also by materials like sheets or long fabrics, in case of difficulty getting the original material.en-US
dc.descriptionCuando los docentes inician actividades lúdicas con sus alumnos, siempre buscan ampliar el juego a una educación integral, donde los valores humanos tienen gran relevancia. El valor de la cooperación es uno de ellos, y a través de actividades con materiales como el paracaídas es fácilmente comprendido por los alumnos. Se debe recordar que Vygotski (1979) hace referencia a la trascendencia del juego como factor central de aprendizaje y generador de la adaptación social, en el desarrollo que hace el niño en las actividades colectivas y sociales. Los juegos cooperativos son propuestos para disminuir las manifestaciones de agresividad en los juegos promoviendo actitudes de sensibilización, cooperación, comunicación y solidaridad (Pérez, 1998). Los niños juegan con otros y no contra los otros; juegan para superar desafíos u obstáculos y no para superar a los otros. Se anexan actividades por realizar con paracaídas, los cuales pueden ser también implementados con materiales como sábanas o telas grandes, en caso de no tener facilidad para conseguir el material originales-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherFacutad de Educación, Universidad de Costa Ricaes-ES
dc.rightsCopyright (c) 2014 Revista Educaciónes-ES
dc.sourceRevista Educación; Vol. 29, Núm. 1 (2005): Revista Educación; 79-89es-ES
dc.sourceRevista Educación - Journal of Education; Vol. 29, Núm. 1 (2005): Revista Educación; 79-89en-US
dc.sourceRevista de Educación; Vol. 29, Núm. 1 (2005): Revista Educación; 79-89pt-PT
dc.source2215-2644
dc.source0379-7082
dc.subjectplayful activitiesen-US
dc.subjectgames in educationen-US
dc.subjectpromotion of valuesen-US
dc.subjectprocesses of educationen-US
dc.subjectlearningen-US
dc.subjectcooperationen-US
dc.subjectparachuteen-US
dc.subjectActividades lúdicases-ES
dc.subjectjuegos en educaciónes-ES
dc.subjectfomento de valoreses-ES
dc.subjectprocesos de enseñanzaes-ES
dc.subjectaprendizajees-ES
dc.subjectcooperaciónes-ES
dc.subjectparacaídases-ES
dc.titleEl uso del paracaídas en las actividades lúdicas, como un medio para reforzar el valor de la cooperaciónes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record