Show simple item record

LA VENTA DE EMPRESAS COSTARRICENSES A LA INVERSION EXTRANJERA: UNA APROXIMACIÓN DESDE LA PERSPECTIVA ACADÉMICA

dc.creatorMurillo Scott, Carlos
dc.creatorOrlich Dundorf, Ernesto
dc.creatorElizondo Castillo, Alejandro
dc.creatorZeledón Ruíz, María del Pilar
dc.date2013-07-01
dc.date.accessioned2016-05-02T21:32:50Z
dc.date.available2016-05-02T21:32:50Z
dc.identifierhttp://revistas.ucr.ac.cr/index.php/economicas/article/view/10641
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10669/18513
dc.descriptionThe School of Business and the Institute for Research on Economic Sciences of the University of Costa Rica, hereby present the most important results of the first phase of an exploratory work about the conditions affecting the dynamics of the selling of local capital companies to foreign companies or conglomerates, during the last 10 years (2002-2012). The present article deals with the perspective of a group of twenty five professors with varied amount of knowledge and experience in the field, which allows a preliminary approach to the matter, in this case, from the academic point of view. First hand experiences are also present in these initial results, due to the direct involvement of some of the participants in the buying-selling processes to which this work is referring. In this way, we offer the academic and other interested sectors, national and international, one first perception about this phenomenon and its relation with the role that it will probably play in the teaching processes of local schools of business and their impact on cultural, social, economic and academic development of the country. en-US
dc.descriptionLa Escuela de Administración de Negocios y el Instituto de Investigaciones en Ciencias Económicas (IICE) de la Universidad de Costa Rica presentan los resultados más relevantes de la primera fase de un estudio exploratorio sobre las condiciones que afectan la dinámica de la venta de capital nacional a la inversión extranjera, en los últimos 10 años (2002-2012). Este artículo recoge la perspectiva de un grupo de veinticinco académicos cuyo conocimiento y experiencia permiten un acercamiento al tema desde el ámbito de la Educación Superior, así como del análisis que pueden hacer de la realidad empresarial en la que han estado inmersos. De esta manera, se ofrece a la comunidad nacional e internacional una primera percepción sobre este complejo fenómeno y su relación con el papel que desempeñan las Escuelas de Negocios en el proceso a fin de aportar en el desarrollo socioeconómico, educativo y cultural del país.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Costa Ricaes-ES
dc.relationRevista de Ciencias Económicas;
dc.rightsCopyright (c) 2014 Ciencias Económicases-ES
dc.sourceRevista de Ciencias Económicas; Ciencias Económicas: Volumen 31, Número 1en-US
dc.sourceRevista de Ciencias Económicas; Ciencias Económicas: Volumen 31, Número 1es-ES
dc.source2215-3489
dc.source0252-9521
dc.subjectBusiness Administrationen-US
dc.subjectCompany acquisitionsen-US
dc.subjectForeign Investment in Costa Ricaen-US
dc.subjectEntrepreneurial Growth in Costa Ricaen-US
dc.subjectBusiness School Surveyen-US
dc.subjectAdministración de negocioses-ES
dc.subjectVenta de empresas costarricenseses-ES
dc.subjectInversión extranjera en Costa Ricaes-ES
dc.subjectDesarrollo empresarial en Costa Ricaes-ES
dc.subjectEscuela de Administración de Negocioses-ES
dc.titleLA VENTA DE EMPRESAS COSTARRICENSES A LA INVERSION EXTRANJERA: UNA APROXIMACIÓN DESDE LA PERSPECTIVA ACADÉMICAen-US
dc.titleLA VENTA DE EMPRESAS COSTARRICENSES A LA INVERSION EXTRANJERA: UNA APROXIMACIÓN DESDE LA PERSPECTIVA ACADÉMICAes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record