Universidad de Costa Rica
  • Sobre Kérwá
  • Acceso Abierto
  • Cómo Depositar
  • Políticas
  • Contacto
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   Kérwá Home
  • Publicaciones periódicas de la Universidad de Costa Rica
  • Revista de Filología y Lingüística
  • Volumen 31, Número 2
  • View Item
  •   Kérwá Home
  • Publicaciones periódicas de la Universidad de Costa Rica
  • Revista de Filología y Lingüística
  • Volumen 31, Número 2
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Why a preference for English as a foreign language over a heritage language?

Why a preference for English as a foreign language over a heritage language?

Artículo científico
Thumbnail
View/Open
4427-6723-1-PB.pdf (176.6Kb)
Date
2005-06-01
Author
Hasbún Hasbún, Leyla
Metadata
Show full item record
Abstract
This is a linguistic autobiography whose objective is to explore some of the linguistic, socio-cultural and personality factors that have contributed to the fact that the author has successfully acquired English as a foreign language, has experienced varying degrees of success while learning other languages, but has not acquired Arabic, her heritage language.
 
.
 
URI
http://hdl.handle.net/10669/14310
http://revistas.ucr.ac.cr/index.php/filyling/article/view/4427
Collections
  • Volumen 31, Número 2 [13]


Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Improving deaf people accessibility and communication through automatic sign language recognition using novel technologies 

    Quesada Quirós, Luis; López Herrera, Gustavo; Guerrero Blanco, Luis Alberto (2016)
    Communication is a key for human development. Nevertheless, deaf people have difficulty interacting with hearing and hard of hearing people. On the other hand, new technology allows gesture recognition. This work aims ...
  • Política de uso del lenguaje inclusivo de género y las revistas científicas de la Universidad de Costa Rica (UCR) 

    Martínez Rocha, Eida; Rivera Alfaro, Silvia Graciela (2019-07-01)
    Este artículo presenta un mapeo sobre la implementación de la política lingüística de uso de lenguaje inclusivo de género en las revistas científicas de la Universidad de Costa Rica que se encuentran en el Portal de Revistas. ...
  • The role of the education system in the displacement and in the conservation of the malecu language 

    Sánchez Avendaño, Carlos

  • Repositorios universitarios

  • Repositorio del SIBDI-UCR
  • Biblioteca Digital del CIICLA
  • Repositorio Documental Rafael Obregón Loría (CIHAC)
  • Biblioteca Digital Carlos Melendez (CIHAC)
  • Repositorio de Fotografías
  • Colección de videos de UPA-VAS
  • Sitios recomendados

  • Buscador regional de LA Referencia
  • Buscador del Open ROAR
  • Scientific Electronic Library Online (SciELO)
  • Directory of Open Access Journals (DOAJ)
  • Redalyc
  • Redes sociales

  • facebook.com/repositoriokerwa
  • @Ciencia_UCR
  • Sobre Kérwá
  • Acceso Abierto
  • Cómo depositar
  • Políticas
Contact Us | Send Feedback
Repositorio Institucional de la Universidad de Costa Rica. Algunos derechos reservados. Este repositorio funciona con DSpace.
Universidad de Costa Rica
 

 

Browse

All of KérwáCommunities & CollectionsTitlesAuthorsSubjectsProcedenceTypeThis CollectionTitlesAuthorsSubjectsProcedenceType

My Account

LoginRegister

  • Repositorios universitarios

  • Repositorio del SIBDI-UCR
  • Biblioteca Digital del CIICLA
  • Repositorio Documental Rafael Obregón Loría (CIHAC)
  • Biblioteca Digital Carlos Melendez (CIHAC)
  • Repositorio de Fotografías
  • Colección de videos de UPA-VAS
  • Sitios recomendados

  • Buscador regional de LA Referencia
  • Buscador del Open ROAR
  • Scientific Electronic Library Online (SciELO)
  • Directory of Open Access Journals (DOAJ)
  • Redalyc
  • Redes sociales

  • facebook.com/repositoriokerwa
  • @Ciencia_UCR
  • Sobre Kérwá
  • Acceso Abierto
  • Cómo depositar
  • Políticas
Contact Us | Send Feedback
Repositorio Institucional de la Universidad de Costa Rica. Algunos derechos reservados. Este repositorio funciona con DSpace.
Universidad de Costa Rica