Mostrar el registro sencillo del ítem

Factores de contexto, entrada y proceso asociados al rendimiento en Matemática: un estudio multinivel/Factors of background, input and process associated with Mathematics performance: A Multilevel analyses

dc.creatorMoreira Mora, Tania Elena
dc.date.accessioned2015-05-19T16:01:56Z
dc.date.available2015-05-19T16:01:56Z
dc.date.issued2013-02-06 12:32:03
dc.identifier.citationhttp://revistas.ucr.ac.cr/index.php/actualidades/article/view/82
dc.identifier.issn
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10669/12675
dc.description.abstractAbstract. The aim of this research was to determine the association of context, entrance background, and process factors with the academic performance in the course of General Mathematics from the integral perspective of the CIPP model. The study was based on the application of the lineal regression model. The participating students (level one) were enrolled in the course General Math in year 2010 and the second sample (level two) was comprised by the professors teaching that same course. Findings provided evidence relating the students’ performance to their academic history (context), the student-instructor interaction and the methodological strategies (process), as well as instructor´s characteristics (entrance). Finally, the articulation of the CIPP model with the multilevel analysis allowed an integral approach to a multifactor educational phenomenon
dc.description.abstractResumen. El propósito de esta investigación fue determinar el grado de asociación de los factores de contexto, entrada y proceso con el rendimiento académico en el Curso de Matemática General desde la perspectiva teórica del modelo CIPP. El estudio se basó en la aplicación del modelo de regresión lineal de dos niveles, con la participación del estudiantado (nivel uno) y los docentes universitarios (nivel dos) del curso en 2010. Los hallazgos evidencian una asociación con significancia estadística e importancia práctica del rendimiento con ciertas variables del estudiantado relativas al historial académico (contexto), la interacción docente-estudiante y estrategias metodológicas (proceso) y del docente (entrada). Finalmente, la articulación del modelo CIPP con el análisis multinivel favoreció un acercamiento integral de un fenómeno educativo multifactorial.  
dc.format.extent19-38
dc.relation.ispartofActualidades en Psicología Vol. 27 Núm. 114 2013
dc.subjectMultinivel
dc.subjectfactores de eficacia escolar
dc.subjectrendimiento
dc.subjectMatemática
dc.titleFactors of background, input and process associated with Mathematics performance: A Multilevel analyses
dc.titleFactores de contexto, entrada y proceso asociados al rendimiento en Matemática: un estudio multinivel/Factors of background, input and process associated with Mathematics performance: A Multilevel analyses
dc.typeartículo original
dc.date.updated2015-05-19T16:01:56Z
dc.language.rfc3066es
dc.identifier.doi10.15517/ap.v27i114.82


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem